Bir önceki postumda pasta için ayrı bir post yapmak istiyorum demiştim =)) Ve işte o post...
Yapması çok kolay, yemesi de hem lezzetli hem de inanılmaz mutluluk veren bir iş =)
Parfe
2 paket krem şanti
3 paket Eti Kakaolu bisküvi - petibör ün kakaolusu falan değil. Üzerinde Sıhhiye meydanındaki sembolden olan =)
1 kase kadar ceviz
Krem şantileri hazırladıktan sonra rahatça karıştırabilmek için daha geniş bir kaba alıyoruz. Krem şantiyi kaba koyduktan sonra kakaolu bisküvileri 3e ya da 4 e bölerek ekliyoruz, arada karıştırın ki sonradan karıştırması zor olmasın =)) Daha sonra da dövülmüş cevizleri ekleyin. Parfenin ana hattı bitti bile =))
Şimdi parfenin nasıl bir şekle sahip olacağına karar verip, ona uygun bir kap bulun. Kaba buzdolabı poşeti ya da temiz bir poşeti koyun önce. Bunu parfe donduktan sonra çıkartması kolay olsun diye yapıyoruz. Poşetin içine biraz önce hazırladığımız karışımı iyice doldurun. Poşeti kapatın ve bastırın ki iyice sıkışsın. Ve karışımı derin dondurucuya atın. İyice donması lazım.
Sos
1 çay bardağından biraz az şeker
1 çay bardağı süt
Kakao
Kaynadıktan sonra katmak için kaşığın ucu kadar margarin
Malzemeleri
cezvede kaynatın. Kaynayınca margarin ekleyin biraz daha kaynatın.
Ocaktan aldıktan sonra soğumaya bırakın. İyice soğutun ki parfenin üstüne döktüğünüz zaman parfeniz erimesin.
Ve son olarak servis yapmadan önce parfeyi servis yapmak istediğiniz tabağa koyun ve üzerine hazırladığımız sosu döküp servis yapın.
Afiyet bal şeker olsun. Yağ mağ olmasın =))
28 Aralık 2012 Cuma
Annemin Günü Vaaar =))
Benim annem emekli bankacı ve bankadaki arkadaşlarıyla yaz tatilleri hariç her ay buluşuyorlar. Annem her zaman "Bu günler olmasa birbirimizi göremeyiz" der. Haklı da. Herkesin bir işi çıkabiliyor ama önceden ayarladıkları için son dakika bir aksilik olmadığı sürece düzenli görüşmeye çalışıyorlar. İlkokuldan bitanecik, canım arkadaşım DP. de "Biz de işe girince gün yapalım, noooluuuur." dedi. Bende "Tabii ki de yapıcaz" dedim.
Annemin toplamda 5 arkadaşı gelecekti, ama 3 ü gelebildi. Dediğim gibi son dakika aksilikleri çıkabiliyor. Her zaman kötü bir şey olmasına da gerek yok üstelik. Bu gelemeyen 2 kişinin de farklı farklı yerlerde yaşayan çocukları onları ziyarete geldiği için gelemediler.
Anneme hazırlık aşamasında baya yardım ettim tabii ki de =) Pasta ve kurabiyeler bendendi. Bir de az çok temizlik. Önce pastayı yaptım ama önce kurabiyenin tarifini veresim var. Pasta her zaman en sondur ya =)) Bir de pasta kardeşimle benim favorimiz o nedenle ona ayrı post ayırmak istiyoruum =) O nedenle şimdi sadece kurabiye =))
Karanfilli Kurabiye
1 fincan sıvı yağ
1 fincan şeker
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
Biraz iyice dövülmüş karanfil
Aldığı kadar un
Tüm malzemeleri birleştirip sert bir hamur yapmamız lazım. Daha sonra açıp, kalıplarla kesip şekillendiriyoruz ve önceden yağladığımız tepsiye diziyoruz. 180 derece yaklaşık 15 dakika yeterli olacaktır.
Annemin toplamda 5 arkadaşı gelecekti, ama 3 ü gelebildi. Dediğim gibi son dakika aksilikleri çıkabiliyor. Her zaman kötü bir şey olmasına da gerek yok üstelik. Bu gelemeyen 2 kişinin de farklı farklı yerlerde yaşayan çocukları onları ziyarete geldiği için gelemediler.
Anneme hazırlık aşamasında baya yardım ettim tabii ki de =) Pasta ve kurabiyeler bendendi. Bir de az çok temizlik. Önce pastayı yaptım ama önce kurabiyenin tarifini veresim var. Pasta her zaman en sondur ya =)) Bir de pasta kardeşimle benim favorimiz o nedenle ona ayrı post ayırmak istiyoruum =) O nedenle şimdi sadece kurabiye =))
Karanfilli Kurabiye
1 fincan sıvı yağ
1 fincan şeker
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
Biraz iyice dövülmüş karanfil
Aldığı kadar un
Tüm malzemeleri birleştirip sert bir hamur yapmamız lazım. Daha sonra açıp, kalıplarla kesip şekillendiriyoruz ve önceden yağladığımız tepsiye diziyoruz. 180 derece yaklaşık 15 dakika yeterli olacaktır.
26 Aralık 2012 Çarşamba
Kuzuuuuuuum DP.
İlkokul arkadaşım canım DP.'me yeniyıl için hediye aldım. Hediye dudak şeklinde kırmız telefon. Daha önce gezerken gördüğümüzde beğenmişti. Bak istiyorum falan demişti ama benim onu gerçekten alacağımı düşünmemişki geçen gün verdiğimde şoka girdi. Hem çok şaşırdı hem hediyesine bayıldı hem de çok mutlu oldu. E onun mutluluğu benim mutluluğum =))
Canım arkadaşım hep birlikte nice yeni yıllaraa =))
Kuzumuun dudakları büyüdü azcıık =))
19 Aralık 2012 Çarşamba
Bekleyen Kitaplar Bir de Puzzle
Son zamanlarda birçok kitap aldım. Bunlardan bazılarının fotolarını yükledim aşağıda gördüğünüz üzere. Ama içlerinden okuyup bitirdiğim 1 tane var ve 1 tane de şu an okuduğum =)
Bunlar aldıklarımdan bir kısmı demiştim ama aslında bir kitap =) Burada olmayan kitap ise; Miras - bir üçleme hatta dörtleme de olabilir. Daha okuma fırsatım olmadı. Ejderhalar üzerine bir kitap. Hatta ilk kitabın filmi de çekilmişti: Eragon.
Bu kitaba bayıldım. İlkini okurken de hemencecik bitmişti, bu da öyle bitti. Romantik, komik, bazen hüzünlü, bazen şaşkınlık verici ama hep keyifli ve kolay okunabilir bir kitap. İlla ki tavsiyemdir =)
Bu kitabı bir arkadaşım mutlaka ingilizce oku diye tavsiye etmişti. Dün gecec başladım, şimdilik herhangi bir yorumum yok.
Daha okumam gereken çok kitap var, hepsini severek alıyorum ama hem her zaman fırsat bulamıyorum hem de çoğu zaman olduğu gibi tembelliğimden üşeniyorum, okumak zor geliyor.
Bir de bu zamanda uzuuuun hem de upuzuun bir zaman öncesinde aldığım puzzle a başlama kararı aldım. Ama bu kararı alalı nerdeyse 1 hafta oldu ve tembellik yine beni bırakmadı ve hala başlayamadım. Masamın üzerinde duruyor. Düzenli olarak her gün bakışıyoruz diyebilirim.
Bunlar aldıklarımdan bir kısmı demiştim ama aslında bir kitap =) Burada olmayan kitap ise; Miras - bir üçleme hatta dörtleme de olabilir. Daha okuma fırsatım olmadı. Ejderhalar üzerine bir kitap. Hatta ilk kitabın filmi de çekilmişti: Eragon.
Bu kitaba bayıldım. İlkini okurken de hemencecik bitmişti, bu da öyle bitti. Romantik, komik, bazen hüzünlü, bazen şaşkınlık verici ama hep keyifli ve kolay okunabilir bir kitap. İlla ki tavsiyemdir =)
Bu kitabı bir arkadaşım mutlaka ingilizce oku diye tavsiye etmişti. Dün gecec başladım, şimdilik herhangi bir yorumum yok.
Daha okumam gereken çok kitap var, hepsini severek alıyorum ama hem her zaman fırsat bulamıyorum hem de çoğu zaman olduğu gibi tembelliğimden üşeniyorum, okumak zor geliyor.
Bir de bu zamanda uzuuuun hem de upuzuun bir zaman öncesinde aldığım puzzle a başlama kararı aldım. Ama bu kararı alalı nerdeyse 1 hafta oldu ve tembellik yine beni bırakmadı ve hala başlayamadım. Masamın üzerinde duruyor. Düzenli olarak her gün bakışıyoruz diyebilirim.
Evet puzzle budur. Annem çok istemişti. Umarım başlayacağım en kısa zamanda ;)
18 Aralık 2012 Salı
Neler Neleeer
Yine uzun bir aranın ardından tekrar blog olayına giriş yapmmış bulunuyorum. Bu sefer umarım daha uzun soluklu gider, çünkü aklımda yazmak istediğim yine onlarca, yüzlerce yazı var. Umarım bu sefer hız kesmeden yapabilirim =)
Bu uzun arada yine bir çok şey oldu. Örneğin en yakın arkadaşlarımdan HÇ artık HA =) yani evlendi. Düğünü şahane oldu. Ne yalan söyliyeyim Göksü Park da yapıcaz dediğinde bi şüphhe duymadım desem yalan olur. Bu denli güzel olacağı, her şeyin yolunda gideceği ve bu kadar çok eğleneceğim hiç aklıma gelmemişti. Her şey çok güzeldi, canım arkadaşım ne de güzel bir gelin olmuştu. Umarım hep mutlu olur. Her şeyin en güzelini hak ediyor çünkü. Ayrıca gecenin sonunda çiçek atma kısmında herkese aman sen geç dedim ben istemiyorum dedim ve hooop çiçek kucağıma düştü resmen. Açıkcası hiç beklemiyordum. Çiçeğin kurumadan evlenmem gerekiyormuş ama ben bir güzel kuruttum =))
Bu uzun arada yine bir çok şey oldu. Örneğin en yakın arkadaşlarımdan HÇ artık HA =) yani evlendi. Düğünü şahane oldu. Ne yalan söyliyeyim Göksü Park da yapıcaz dediğinde bi şüphhe duymadım desem yalan olur. Bu denli güzel olacağı, her şeyin yolunda gideceği ve bu kadar çok eğleneceğim hiç aklıma gelmemişti. Her şey çok güzeldi, canım arkadaşım ne de güzel bir gelin olmuştu. Umarım hep mutlu olur. Her şeyin en güzelini hak ediyor çünkü. Ayrıca gecenin sonunda çiçek atma kısmında herkese aman sen geç dedim ben istemiyorum dedim ve hooop çiçek kucağıma düştü resmen. Açıkcası hiç beklemiyordum. Çiçeğin kurumadan evlenmem gerekiyormuş ama ben bir güzel kuruttum =))
Çiçeklerin ilk baştaki halleri. Daha sonrasında koyacak yer sıkıntı oldu ayrıca her elimin değmesiyle yapraklarındaki azalmalar yüzünden de alttaki şekle soktum =) Shot bardaklarının içerisine mavi ve kırmızı kum boncuklardan koydum. Çiçekleri de küçük kurdelalarla bağladım ve ta taaaa =) Ben çok beğendim, şimdi çalışma masamın üstündeki raflarda ;)
Kaydol:
Yorumlar (Atom)