26 Aralık 2013 Perşembe

Kara Tahtaya Dönüş

Ve bir önceki yazımda bahsettiğim kara tahta çalışmalarım =)

Birçok blogda görüp hep beğendiğim tebeşir tahtası boyasını bulduum. Veeee dedim benim neyim eksik. Çok güzel şeyler yapıyorlar ben de bayılıyorum işte, ben de istiyoruuum diye. Sonunda aldım boyayı ne yapsam ne yapsaam derken yaptım daa ;))

Önce kuzenlerden gelen kupayla başladım. Doktor oldukları için eşantiyon kupalardan gelmişti. Bir tarafı tamam güzel kirazlı falan ama diğer tarafında hiç hoşlanmadığım bir palyaço vardı. E dedim madem başladık güle gülee sana palyaço =))




Ve sonra devamı gelmeye başladı. Ikea'dan aldığım vazolardan birinin önce yarısını boyadım. Sonra dedim amaaan elim değmişken hepsini boyayayım.


Sonra küçük mücevher kutumu boyadım. İçi boş maalesef =)


Daha sonra benim kara tahtam olmadı dedim. Dolabımın yan tarafını boyadım. Böylece uzun uzuun yazabilirim dedim =))


Ve dedim ben bunu çok sevdim. Ama oturduğum yerden direk göremiyorum. O zaman dolabın kapaklarından birini kendime kurban seçtim veeee...


Ama kapakta yaptığım tahtam biraz kötü oldu. Tebeşirle yazdıkça bazı yerleri soyuldu. Ben de bir daha üzerinden geçtim yani boyayı birkaç kat daha yaptım belli yerlere. Arada görünenler yine ben soyulacam diyen kısımlar. Daha da uğraşmadım ama çok eğleniyorum açıkcası. Annemde okuldaymışım gibi diye arada gidip gelip bir şeyler yazıyor =) Bu benim yazım ama.

Bunlardan çekim denemelerimden =))


23 Aralık 2013 Pazartesi

İsteklerimm

Bu sıralar o kadar çok şey istiyorum ki anlatamam. Yani bir kısmını yazsam bir kısmını illa ki unutacağım demek istedim =))

Öncelikle bu sıralar DIY(do it yourself) yani kendin yap olayına çok girdim. Bir şey görünce yaparız biz bunu ya demeden içim rahat etmez oldu. Mesela kara tahta - tebeşir olayını herkes bilir. Bu sıralar girdiğim bir çok blogda, sitede onları gördüm. Aslında uzun zamandır yapmak istediğim bir şeydi. Onun boyasını buldum ve yaptım. Bir sonraki postumda kara tahtayı yazacağım =) gerçi instagram da paylaşmaya bile başladım =))

Başka incik boncuk aslında en çok yaptığım şeyler ama burada paylaşmak nasiip olmadı =)) Umarım en kısa zamanda onlar için de bir post hazırlayabilirim.

Bir de bu sıralar yeni favorim videolar. Bir şey aradığımda artık yalnızca Google a bakmıyorum, bir de Youtube a bakıyorum ki inanılmaz çok şey var. Bazıları da inanılmaz zevkli yapılmış videolar. Bu videolara bakıp bakıp bende vlog olayına girsem mi diye düşünmedim desem yalan. Ama ben o kadar video yapamam, kendime o konuda pek güvenmiyorum, bir de sesim kötü benim yaww =)) Ama yine de bir video çekmiştim arkadaşlar için. Onu paylaşmak istiyorum. Battı balık yan gider. Nereye kadar kaçacağım zaten kii =)) Ve evet feministim been =))



Öyle işte. Bu istekler postu yılbaşını çağrıştırsa da onu ayriyetten yapmayı planlıyorum =)

22 Aralık 2013 Pazar

Annemden

Annem örgü örmeyi çok sever. Ama maalesef - biraz da bizim yani ev halkının sayesinde - buna pek vakit bulamıyor. Ya da bulduğu vakitler az ve kısıtlı olduğu için uzun zaman sürebiliyor bitirmesi. Ama titiz çalışır ve çok güzel şeyler ortaaya çıkar.

Bunlardan 2 tanesini paylaşacağım. Bir tanesi benim kuzum DP.'m artık bir teyze. Bir erkek yeğeni var. Annem ona bir şeyler örmek istedi. Ve bu lacivert yeşil bebek hırkasını ortaya çıktı. Rengi çok belli olmasa da ben çok beğendim =))



Ve bu da bir arkadaşının torunu oldu, onun için. Bu da bir kız çocuğuna ama çok sevimli oldu. İlk başta düğmeler için acaba dedim ama çok güzel durdular =)) Bence tabii ki dee =)) Bence anne torpili de değil yani bildiğin yapıyor hatun =))



Çok Şeyler Var

Yazılacak, yazmak istediğim çook şeyler var ama ya vakit bulamamaktan ya da en önemli özelliğim tembellikten bir türlü yazamıyorum. Fotoğraflar hazır, neler neler çekmişim. Ama tembellik damarlarımda =)

Baya oldu muffin kalıbı almıştım, teflon. Çok hevesle. Ama kağıtlarından almamışım. Onu alıcam diye baya bekledim ve geçenlerde aldım. Gerçi kağıtlar küçük geldiler ama fena da olmadı. Dedim malzemeler hazır o zaman tarif bulmak lazım. İnternetten de tarifi buldum. Yaptım hemen. Fena da olmadı bence =)




İlk denemem bu =) Gerçi daha sonradan yapmadım başka =) Kakaolu ve sade karışık görünsün istedim aslında ama galiba kakaoyu az koymuşum, baya açık renkteydiler =))

Tarifi de vereyim. Nereden bulduğumu hatırlayamadım kusura bakmayın :/

Sade Muffin Tarifi:
Malzemeler:
2 su bardağı un
2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 paket kabartma tozu (asıl tarifte 3/4 ünü koyun yazıyordu)
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
1 paket vanilya

Yapılışı:
Şeker ve yumurtayı iyice çırp. Un ve kabartma tozu HARİÇ diğer malzemeleri de ekle ve iyice karıştır. Başka bir kapta un ve kabartma tozunu eleyerek koy e karıştır. Bu karışımın üzerine ilk yaptığımız sıvı karışımı yavaş yavaş ilave et, karıştırarak. Homojen olana kadar karıştır veya çırp. İçine ekleyeceğin malzemeyi (çilek, muz, kakao, çikolata, tarçın, vs.) ekle. Kalıpların yarısına kadar karışımdan koy ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında yaklaşık 20 dakika pişir. - Afiyet Olsun.

Sonradan farkettim ki muffin kağıtlarının topluca durduğu karton vardır ya onun arkasında da muffin tarifi var. =)) Ama onu yapmadım ben.

Bir de muffin kalıbı az geldi, yalnızca 6 tane koyabiliyorsun. E bizim fırında öyle büyük değil ki 2-3 tane koyalım, bi de başka kalıp yok ahhahah =)) Ben de bir tane borcam buldum - ki fikir annemden çıktı. Borcama sıkıştırdım kağıtları. Onlar biraz yamuk oldular ama olsun =)



İşte öyle ! Bu yazı bu kadar umuyorum en kısa zamanda diğerleri de gelecek =))

18 Aralık 2013 Çarşamba

Kobiiiiiiiiiiiiii

Thy nin yeni reklamını gördüm bugün tesadüf eseri ve dedim hemen paylaşmam lazım. Kobe Bryant'ı gerçekten çok severim. Hep sempatik gelmiştir. Ve bu reklamda da var =)) Bir önceki reklamda da küçük bir çocuğu etkilemeye çalışıyorlardı. Yani heralde bir önceki reklam.

Neyse çok söze gerek yok =))


8 Aralık 2013 Pazar

Elişi Bilen Ben =)

El işi diyince annelerimizin, anneannelerimizin dediği örgü, dantel onlardan bahsetmiyorum. Örgüyü az da olsa yapabilsem de ben daha incik boncuk alanına kaydım. Çok seviyorum, bir şeyler ortaya çıkarttıkça da daha çok yapasım geliyor.

Bu sıralar boncuk türümü değiştirdim ve ısıyla eriyen, hama boncuk olarak tair edilen, yurtdışındaki adı ise perler beads olan boncuklara sardım. Aslında çoğumuz aşinayız, yalnızca bir süredir ortalarda yoklardı. Ya da bana öyle geliyor ;)



İlk olarak bu boncukları Hesionka'nın sayfasında gördüm. (http://www.hesionka.com/2010/11/crafty-sunday-with-my-baybah-nora.html) Ve kendime bir hedef belirlemiş oldum. Daha sonra IKEA ya gidip boncuklar ve tablaları aldım, ve başladım yapmaya. İlk gördüğüm, görüp de bayıldığım konuşma baloncuğunu yapmaya başladım. Küçük kaselerim ilk başlangıçta gayet yeterliydi, çünkü yapacağım şey küçük ve çok fazla boncuğa ihtiyacı yoktu. O nedenle ihtiyacım olacak kadar boncuk ayırdım.



Vee boncukları dizme işlemi tamamlandı. Aslında boncuk dizmek kolay ama şöyle bir sıkıntı var; elini çarptı mı hooop gidiyorlar. Bu nedenle ben cımbızımı boncukları dizmek için kullandım. Daha sonraki araştırmalarımda ise sadece bunlar için satılan cımbız varmış =))

Boncukları dizdikten sonraki işlem ütülemek. Ütüleyebilmek için alınan tablaların içerisinden özel kağıtları çıkıyor. Bir dip not vereyim burada; ben bir de pişirme kağıdı ile denedim. İlk tarafı ütülerken sıkıntı yok da arka tarafını ütülerken bi değişik oluyor, normalden fazla eriyor boncuklar ve boyutlarında bir değişiklik oluyor. Evet yapışmıyor kesinlikle ama en azından arka taraf içinpişirme kağıdını kullanmak biraz acayip geliyor. (Nasıl ifade etsem bilemedim de)




Başlangıçta ütülemek için kullanılan kağıt o kadar yapışmıyordu ama sonrasında baya baya yapışmaya başladı. Ve yırtılmalar oldu kağıtta.

Veeee son hali =))


Umarım beğenirsinizz =)) Başka başka şeylerde yaptım; bardak altlıkları, kolyeler, broşlar ama şimdilik bunu fotoğraflayabildim =))

6 Aralık 2013 Cuma

Flutebox

Eskilerden çok beğendiğim bir videoyu bulduum =))

Sizlerle de paylaşmak istedim. Benim ilk bulup da izlediğim çok uzundu, kısa versiyonu buldum sizler için =) Bir bakın bakalım, umarım beğenirsiniz =)) Beatbox sevmiyorsanız bile şöyle bir bakın derim =))


4 Aralık 2013 Çarşamba

Bath & Body Works

Geçenlerde kuzenim bana Bath & Body Works'den hediyeler almış. Bir mutlu oldum bir mutlu oldum anlatamam =)))


Body sprey ve body butter almış. Ve inanılmaz da ferahlatıcı, iç açıcı kokuyorlar =)) Vücut yağı minik olduğu için kullanmaya kıyamıyorum, akşam falan çıkacaksam kullanıyorum. İkisi için de durum bu =))

En çok da gelen mavi beyaz kareli kağıt poşeti beğendim ama kendi kendime nazar özelliğimi kullanıp poşeti parçaladım. Dışarı çıktığımda yağmur yağıyordu ve poşet de mahvoldu =/ Napalım poşet için de üzülmek olmazz =)))