Gelecek olanlara tavsiyem okulları arayıp konuşmaları. Çünkü şirketler birazCIK fazla ücret alıyorlar. Tabii ki de alacaklar, sonuçta işleri bu ama ben yaklaşık 2 katı para verdiğimi öğrendiğimde biraz cinnet geçirmiştim. Okula 1 aylık yazılıp sonrasında uzatma şansınız oluyor. Vize sorun olabilir ama bildiğim kadarıyla en az 5-6 aylık veriyorlar. Yani 5-6 aydan fazla kalmayı düşünmeyenler için buraya garantili gelip gerisini kendileri halletmeleri.
Konaklamaya gelince; okullar tabii ki de ayarlayabiliyorlar ama onlarda aynı şekilde fazladan para alıyorlar. Burada oda kiralıyorsunuz genel olarak. Aile yanında kalmak en ucuzu bildiğim kadarıyla tabii ki yemek hariç olursa. Kalan arkadaşlarımın çoğu memnunlar. Ben ilk başlangıçta öğrenci evinde kaldım. Gayet güzeldi, her gece eğlence olabiliyor sonuçta. Ama okula uzaktı e bir de şimdi kaldığım evi bulunca kaçırmak da istemedim. Ama aile yanında kalmak ingilizceyi geliştirmek bakımından gerçekten çok yararlı. Benim şimdi kaldığı ev aile yanı gibi. Şöyle ki, ev sahipleri giriş katında yaşıyorlar, yukarıda 6 odaları var ve her odanın kendi mutfağı var. Yani ortak alan yok. Ama ben gayet memnunum =) Bir çok internet sitesinden odalara bakabilirsiniz. Ama öncesinde üye olmanız gerekiyor. Üye olmakta bir şey yok zaten de bazıları mesajları okutmak için paralı üye istiyor =) gerek yok =)) Spareroom sayesinde ben bu evi buldum.
Gezileri gelince; tren bizim oralardaki gibi değil, daha pahalı oluyor. Ama eğer 4 kişiyseniz grup indirimi yapıyorlar, daha ucuza gelebiliyor. Otobüs biletlerini önceden alınca yarı yarıya fark ediyor. Ama bildiğim kadarıyla hava alanından fark etmiyor bildiğim kadarıyla. Biletleri genelde online alıyorum ben, National Coach sayfasından. Turlar da günü birlik ya da haftasonları için turlar ayarlanıyor. Indigo ve UK Study yi biliyorum, diğerlerini çok bilmiyorum ama okullar turlar konusunda yardımcı olmaya çalışıyorlar. Bir arkadaşım gitmek istediğinde gidememişti ama geçenlerde benden sonra vizeyi kaldırdılar gibilerinden bir şey demişti, Dublin için. Ama pek emin değilim.
Buranın gece hayatı çok önemli buradakiler için. Her gece için partileri var, pazarları yok tabii ki de. Genel olarak tüm mağazalar saat 6 da kapatıyorlar, pazar günleri 4 te kapanmış oluyor. Yani pazar günleri tam anlamıyla ölü günleri. Gece hayatına bir anda çok dahil olmayın sonrasında çooook sıkılabiliyorsunuz yanii =))
Ayrıca tavsiyem çok fazla Türk lerle takılmayın. Gerçekten çok etkiliyor sizi, konuşmanızın bir yerde tıkandığını hissedebiliyorsunuz bazen =)
Şimdilik bu kadar ama gelecek sorulara göre cevaplamaya çalışcağım. Yapmadan dönme diyeceklerim var tabii geleceklere ama iyice düşünmem lazım =))